Miło nam poinformować, że trójka naszych nauczycieli została nominowana w konkursie

NAUCZYCIEL NA MEDAL

Głosowanie rozpoczęte!

INFORMACJE

Nie martw się o rzeczy, na które nie masz wpływu.
Jak radzić sobie ze stresem?

Dzisiaj w klasie 3b rozmawialiśmy o tym jak rozumiemy słowo stres oraz o tym jak radzić sobie ze stresem. Dzieci na narysowanym ludziku pisały co przeżywają kiedy są zestresowane: “nie mówimy = milczymy, zamykamy się w sobie, płaczemy, mamy słabą koncentrację uwagi, boli nas głowa, oblewa nas zimny pot, trzęsiemy się, mamy ciarki, boli nas brzuch, pojawia się gęsia skórka, jest nam zimno/ciepło, czujemy złość, pojawia się lęk, płaczemy, jesteśmy nerwowi, agresywni, zapominamy co chcieliśmy powiedzieć”.

Podczas drugiej części zajęć uczniowie zastanawiali się nad tym co można zrobić, aby poradzić sobie ze stresem.

Dzieci wpadły na pomysł, że można zmniejszyć stres poprzez stosowanie piłeczek “gniotek”  i ćwiczenia oddechowe. Potem uczestnicy zajęć losowali karteczki z pomysłami na poradzenie sobie ze stresem – każda karteczka zawierała wskazówkę z obrazkiem.

Dzieci wypowiadały się na temat skuteczności metod “oswojenia” stresu:
-pozwól sobie pomóc i porozmawiaj z kimś, komu ufasz (mama, tata, przyjaciel, bliski kolega); może wspólnie znajdziecie rozwiązanie; kiedy mówimy bliskiej osobie o naszym smutku to jest nam lżej – smutek dzieli się na dwie osoby  )
-uprawianie sportu (wtedy powstają tzw. hormony szczęścia, które powodują, że znikają smutki)
-warto spacerować nad morzem, posłuchać szumu morza i wyciszyć się
-dobrze jest często przebywać w parku, w lesie
-dobrze jest patrzeć na zieloną trawę (zielony kolor wycisza nas)
-zdrowo odżywiać się (witaminy i mikroelementy mają wpływ na to jak się czujemy; kiedy jesteśmy głodni to boli nas głowa i czujemy się źle)
-radości dostarcza śpiew ptaków
-warto zrobić sobie przyjemność i na przykład posłuchać muzyki, którą lubisz
-dobrze jest rozwijać w sobie poczucie humoru
-śmiech to zdrowie
-trening relaksacyjny (o tym szerzej będzie w czwartej klasie)
– plan dnia; zorganizuj sobie miejsce do odrabiania lekcji, aby było ci wygodnie w tym miejscu; zadbaj o porządek na biurku
-masz prawo popełniać czasami błędy; każdy czasami popełnia błędy; nikt nie rodzi się doskonały
-nie martw się o rzeczy, na które nie masz wpływu – nie jesteś w stanie wpłynąć na pogodę, ani na zakończenie wojen na świecie (o to też martwią się dzieci). Trzeba pozwolić, aby życie toczyło się samo, a ty koncentruj się na nad tym, na co masz wpływ.

Podsumowując, najważniejsza jest profilaktyka i warto nauczyć się zdrowego stylu życia, kiedy dbamy o równowagę pomiędzy obowiązkami a miłym spędzaniem wolnego czasu i odpoczynkiem.

Alicja Kokorzycka