UWAGA KANDYDACI

XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO

Kandydatów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na terenie Pomorza obejmuje rekrutacja elektroniczna pod adresem nabor-pomorze.edu.com.pl/Kandydat.

Kandydat wprowadza dane do systemu, w tym oceny i osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum i zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego oraz określa preferencje wyboru szkół ( można wybrać trzy szkoły), zapoznając się z ofertą przedstawioną w systemie.

Po przejściu rekrutacji elektronicznej, należy:

  • Wydrukować wniosek z systemu i złożyć go w szkole pierwszego wyboru wraz z dokumentami określonymi w Regulaminie Rekrutacji.
  • Wykaz dokumentów i terminy określa Regulamin Komisji Rekrutacyjnej.

Regulamin Rekrutacji

POCZĄTEK NOWEGO ROKU SZKOLNEGO STAWIA PRZED NAMI ZADANIE ZINTEGROWANIA KLASY, Z KTÓRĄ PRACOWAĆ. DOTYCZY TO ZARÓWNO NOWO UTWORZONYCH KLAS, JAK I ZESPOŁÓW KLASOWYCH, KTÓRE SPOTYKAJA SIE PONOWNIE PO WAKACJACH – ZWŁASZCZA, JEŚLI W TYM ROKU SZKOLNYM DOSZŁY NOWE OSOBY.

Jeśli chcemy skutecznie zintegrować klasę, warto:

  • Planować działania integracyjne, uwzględniając indywidualne predyspozycje i potrzeby wszyskich zainteresowanych osób
  • Stworzyć sprzyjającą atmosferę – zabawy, swobody, ale też życzliwości i akceptacji
  • Zadbać o atrakcyjne metody integracji
  • Poświęcić integracji dość dużo czassu
  • Stwarzać uczniom i uczennicom jak najwiecej okazji do rozmowy i współpracy
  • Starannie dopasować propozycje działań do wieku uczestników
  • Troszczyć się o zgranie klasy przez cały rok

Jak włączyć nowe osoby?

  • Przygotować klasę – zwróćmy uwagę na niełatwą sytuację takiej osoby
  • Poszukać sprzymierzeńców, którzy zgodzą się wprowadzić nowego ucznia w życie klasy i szkoły
  • Jeszcze przed pojawieniem się nowego ucznia w szkole porozmawiać z nim i jego rodzicami
  • Zaproponować wszystkim, by przez jakiś czas nosili plakietki z imionami- nowej osobie łatwiej je będzie zapamiętać
  • Jeśli nowy uczeń bedzie miał ochotę, możemy mu umozliwić przygotowanie krótkiej prezentacji np. na temat jego pasji, a jeśli pochodzi z innego kraju, to też o miejscu jego pochodzenia
  • Jeżeli uczeń zrezygnuje z prezentacji, powinien mieć możliwość, by przedstawić się samodzielnie przed klasą