Poniżej przedstawię Państwu Mozie pomysły, które możecie wdrożyć w swoim życiu w celu ograniczenia nałogowego sięgania po telefon komórkowy. Wszystkie one są bardzo proste, lecz wymagają Twojego dużego zaangażowania i konsekwencji. Myślę, że warto.

Agnieszka Wałęsa

SPOSBY CODZIENNYCH ROZWIĄZAŃ

  1. Potrzebuje Twojego przytulania, mów mi, że mnie kochasz i że jestem dla Ciebie ważną osobą
  2. Spędzaj ze mną czas wolny, najlepiej w sposób aktywny i zróżnicowany
  3. Potrzebuje jasnych zasad korzystania z urządzeń mobilnych w domu i poza nim
  4. Sprawdzaj do czego wykorzystuje telefon
  5. Spraw bym kładł się do łóżka bez telefonu
  6. Podczas obiadu odłóżmy wszyscy telefon na bok
  7. Dbaj bym korzystał z telefonu max. 40 minut dziennie
  8. Pokaż mi jak można wykorzystać Internet i telefon do celów edukacyjnych
  9. Wyznacz konkretne i sztywne godziny w których mogę korzystać z telefonu
  10. Zaplanuj co jakiś czas wspólny czas bycia ze sobą bez telefonów
  11. Stwórzmy wspólnie jedno miejsce w domu, do którego wszyscy odkładamy nasze telefony
  12. Chciałabym czasami pograć w karty czy gry planszowe zamiast korzystać z telefonu
  13. Dobrze jest odłożyć telefon poza zasięg wzroku
  14. Jeśli sobie nie radzę ze zbyt częstym korzystaniem z mediów cyfrowych pomóż mi znaleźć profesjonalną pomoc u specjalisty
  15. Będąc ze sobą w jednym miejscu porozmawiajmy ze sobą
  16. Odpisuję na sms –y oraz oddzwaniam wtedy, kiedy to zaplanuje.
  17. Ustalam godziny, w których odpoczywam i wtedy bezwzględnie wyłączam telefon
  18. Wymyśl dla mnie inne nagrody niż te, które odnoszą się do możliwości dłuższego korzystania z telefonu.