UWAGA !!!

OD 1 CZERWCA 2019 ZMIENIŁ SIĘ NR TELEFONU SZKOŁY

(58) 717 10 27

(58) 719 43 16

(58) 719 54 23

INTERNAT ( 58) 719 19 53

 


 

UWAGA KANDYDACI

XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO

Kandydatów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych i ponadpodstawowych na terenie Pomorza obejmuje rekrutacja elektroniczna pod adresem nabor-pomorze.edu.com.pl/Kandydat.

Kandydat wprowadza dane do systemu, w tym oceny i osiągnięcia odnotowane na świadectwie ukończenia gimnazjum i zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego lub ukończenia szkoły podstawowej i wyników testu ósmoklasisty ,określa preferencje wyboru szkół, zapoznając się z ofertą przedstawioną w systemie.

Po przejściu rekrutacji elektronicznej, należy:

- Wydrukować wniosek z systemu i złożyć go w szkole pierwszego wyboru wraz z dokumentami określonymi w Regulaminie Rekrutacji z zachowaniem wskazanych terminów.

- Wykaz dokumentów i terminy określa Regulamin Komisji Rekrutacyjnej.

- Przy logowaniu należy pamiętać o dwutorowości , dostępny jest osobny panel dla uczniów kończących  gimnazjum i uczniów kończących  ósmą klasę szkoły podstawowej

Regulamin Rekrutacji 2019/2020

Dlaczego tak trudno oderwać nastolatki od ich telefonów komórkowych? Czemu zerkają na ekrany smatfonów podczas obiadu, lekcji w szkole czy ważnych uroczystości? Dlaczego coraz większą cześć ich życia towarzyskiego i osobistego realizuje się w sieci? Może za to odpowiadać tzw. syndrom FOMO.

Wyniki badań naukowych są alarmujące – FOMO to nowa choroba cywilizacyjna. Według najnowszego raportu syndromem tym mogą być dotknięte w Polsce nawet 4 miliony osób, największą zaś grupę stanowią tu nastolatki i młodzi dorośli.

FOMO jest wszechogarniającym lekiem odczuwanym przez dana osobę, wywołanym myślą, że inne osoby w tym momencie uczestniczą w jakimś bardzo satysfakcjonującym wydarzeniu, czy doświadczeniu, w którym osoba ta nie uczestniczy.

Osoby doświadczające FOMO:

  • Odczuwają niepokój lub lęk
  • Są w stanie rozładować napięcie dopiero, gdy upewnia się że niczego ważnego nie przeoczyły
  • Częściej i bardziej odczuwają przytłoczenie nadmiarem wydarzeń i informacji
  • Odczuwają silną potrzebę niezwłocznego dzielenia się nawet drobnymi szczegółami ze swojego życia
  • Starają się być pierwsze, które poinformują znajomych o jakimś wydarzeniu
  • Dążą so zdobywania w Internecie jak największego uznania i uwagi
  • Maja większą tendencję do porównywania się z innymi
  • Choć szukają w Internecie rozrywki, relaksu, możliwości kreowania swojego pozytywnego wizerunku, korzystając z niego częściej doświadczają frustracji, zazdrości i spadku nastroju
  • Często mają przekonanie, ze wiedza na jakiś temat ma wartość dopiero wówczas, kiedy można się nią podzielić w Internecie
  • Odczuwają częstszy i silniejszy dyskomfort psychiczny, gdy nie maja dostępu do sieci
  • W efekcie korzystania z Internetu częściej zaniedbują obowiązki i relacje z bliskimi
  • Często korzystają z Internetu tuz po obudzeniu i chwilę przed zaśnięciem
  • Korzystają z Internetu podczas posiłków, spotkań
  • Tracą kontrolę nad liczbą docierających do nich informacji
  • Często próbują ograniczyć swoje korzystanie z Internetu, nieskutecznie

Jak przeciwdziałać FOMO w szkole?

  • Na bieżąco obserwuj swoich podopiecznych – ewentualne oznaki wyobcowania, osamotnienia, stresu i lęku, problemy, konflikty – niezwłocznie i adekwatnie reaguj, tak, by nie musieli na własną rękę poszukiwać sposobów rozładowania trudnych emocji
  • Dbaj o dobre relacje z podopiecznymi
  • Panujące w waszych relacjach zasady ustalaj wspólnie z podopiecznymi
  • W swojej pracy jak najczęściej wprowadzaj metody aktywizujące
  • Wspieraj rozwój kompetencji cyfrowych u swoich uczniów
  • Od czasu do czasu organizuj z uczniami „ przerwy od social mediów”
  • Wspieraj dzieci i młodzież w odkrywaniu swoich talentów
  • Wspieraj rozwój ich stabilnej, dobrej samooceny

Opracowała : Agnieszka Wałęsa